معرفی کتاب ( چهار راه پولسازی )

ریش سفیدان دهکده برای اینکه مشکل را یک بار برای همیشه حل کنند ، تصمیم گرفتند ترتیبی بدهند که آب به صورت روزانه به دهکده منتقل بشود . دو نفر داوطلبانه مسوولیت این کار را بر عهده گرفتند و قراردادی را مبنی بر انجام آن به امضا رساندند.

ریش سفیدان احساس می کردند که ایجاد فضای رقابتی به پایین نگه داشتن قیمت ها کمک کرده و ذخیره آب را تضمین می کند.

یکی از این دو نفر که اد نام داشت ، بلافاصله دست بکار شد ، دو سطل گالوانیزه خرید و به رفت و آمد در مسیر منتهی به دریاچه که مسافتی در حدود یک مایل داشت ، پرداخت . او از صبح تا غروب با دو سطل خود از دریاچه آب می آورد و آن را در منبع بزرگی که در دهکده ساخته شده بود می ریخت . هر روز صبح ، او مجبور بود ، پیش از همه مردم دهکده بیدار شود ، تا اطمینان پیدا کند که آب کافی در دهکده وجود دارد . کار دشواری بود ، اما اد از اینکه پول خوبی در می آورد و یک قرارداد انحصاری برای انجام این کار داشت ، بسیار خوشحال بود.

دومین نفر که بیل نام داشت ، پس از امضای قرارداد برای مدتی ناپدید شد . او ماهها بود که دیده نمی شد و این مساله اد را خوشحال می کرد ، چرا که رقیبی نداشت و همه پول به خودش می رسید.

بیل به جای اینکه برای رقابت با اد دو سطل بخرد ، یک طرح کاری پیروزمندانه آماده
کرد و شرکتی را راه اندازی نمود.سپس چهار سرمایه گذار پیدا کرد ، مدیری را برای
اداره کارها به خدمت گرفت و شش ماه بعد با یک تیم مجهز تاسیساتی به دهکده بازگشت .
طی یکسال ، تیم او موفق به ساخت یک لوله استیل ضد زنگ شد که دهکده را به دریاچه مرتبط می کرد.

بیل در مراسم بزرگ افتتاحیه طرح خود ، اعلام کرد که آب او تمیز تر از آب اد
است . او می دانست که شکایاتی در خصوص آلوده بودن آب اد وجود دارد . همچنین اعلام کرد که می تواند آب دهکده را به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته تامین کند. اد فقط در روزهای هفته می توانست آب را به دهکده منتقل کند و در تعطیلات آخر هفته کار نمی کرد. بیل همچنین اعلام کرد که این منبع آب با کیفیت و قابل اطمینان را با قیمتی که 75 درصد کمتر از بهای کنونی آن است ، در اختیار مردم قرار خواهد داد.

ساکنان دهکده فریاد شادی سر دادند و بلافاصله به سمت شیرهای آب بیل
هجوم بردند.

اد برای رقابت با بیل بهای کار خود را 75 درصد کاهش داد ، دو سطل دیگر خرید ، درپوشی را برای سطل های خود تهیه کرد و در هر بار رفت و آمد چهار سطل آب را به دهکده انتقال داد .
برای اینکه خدمتی بهتر ارایه بدهد ، دو پسر خود را نیز استخدام کرد تا شیفت شب و
روزهای تعطیل به او کمک کنند . وقتی پسران او به دانشگاه می رفتند ، به آنها گفت :
سریع تر برگردید ، چون روزی ، این کسب و کار متعلق به شما خواهد بود.

بنا به دلایلی پسران او پس از دانشگاه ، هرگز به دهکده برنگشتند . سرانجام او ناچار به استخدام چند کارمند شد ، اما با اتحادیه کارگران مشکل پیدا کرد. اتحادیه خواستار دستمزدهای بالاتر و مزایای بهتر بود و می خواست که اعضا در هر رفت و آمد ، فقط یک سطل را حمل کنند.

از سوی دیگر ، بیل متوجه شد که اگر این دهکده به آب نیاز دارد ، پس سایر دهکده ها نیز به آب نیاز خواهند داشت . او طرح تجاری خود را بازنویسی کرد و سیستم انتقال آب پر سرعت ، پر حجم ، کم هزینه ، بهداشتی خود را به دهکده هایی در سراسر دنیا توسعه داد.
بیل بابت هر سطل آب فقط یک پنی دریافت می کرد ، اما هر روز میلیون ها سطل آب را انتقال می داد. صرف نظر از اینکه او شخصا کار می کرد یا خیر، میلیون ها نفر از سیستم های انتقال اب او استفاده می کردند و تمام پول به حساب بانکی او واریز می شد . بیل با احداث لوله های آب خود ، نه تنها آب را به دهکده انتقال می داد ؛ بلکه
پول را نیز روزانه روانه حساب شخصی خود می کرد.

بیل تا ابد با خوبی و خوشی زندگی کرد ، ولی اد باقی عمر خود را با کار سخت گذراند و برای همیشه با مشکلات مالی درگیر بود.( داستان در همینجا به پایان می رسد )

رابرت کیوساکی می گوید : داستان بیل و اد ، سال ها راهنمای زندگی من بود . این
داستان به من در فرایندهای مختلف تصمیم گیری در زندگی کمک کرد. اغلب از خود می پرسم :

آیا من یک لوله ضد زنگ ساخته ام یا سطل های آب را حمل کرده ام ؟

آیا سخت کار کرده ام یا با هوشمندی عمل کرده ام ؟

پاسخ این پرسش ها مرا به لحاظ مالی به استقلال رساند

این کتاب به همین موضوع می پردازد. موضوع کتاب این است که چگونه می توان به یک فرد متعلق به گروه مالکیت کسب و کار و سرمایه گذاری تبدبل شد. این کتاب مخصوص کسانی است که از حمل کردن سطل های آب خسته شده اند و آماده ساخت لوله هایی هستند که از طریق آن پول را به داخل جیب های خود سرازیر کنند.

 

لینک دانلود قسمتهایی از کتاب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 26 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط کامیار خدادادیان

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 8203
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1